onsdag 26 maj 2010

En fråga till!

Jenny frågar:

Vad inspirerar dig när du lagar mat privat och skriver nya recept till kokböcker? Är det råvaror eller har du någon förebild inom GI-världen? Någon favoritkokbok? Eller nåt annat?

Mitt svar!
Hej Jenny!

Det är helt klart råvaror som inspirerar mig. Jag inspireras av att se goda grönsaker och annat i affären. Nyttigheter som jag vet att man kan laga goda saker av. Sedan är det nog mer vanliga kokböcker, som Jamie Oliver, Anna Bergenström, Hannu Sarenström m.fl. där jag kan bli inspirerad och sedan stuva om det till mitt GI-tänk. Sanna Ehdin lär ut mycket klokskap och har en bra inställning till mat och hälsa. Dock lite sträng för min smak rakt igenom. Resor är inspirerande och vänner som tycker om att laga mat.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt svar! Och tack för tipsen :)

    Jag har inte upptäckt Hannu Sarenström och Sanna Ehdin än. Det ska bli kul att läsa deras kokböcker.

    SvaraRadera