torsdag 29 januari 2009

tygfynd


En affär i byn säljer ut, och idag gjorde jag några riktiga fynd! Det är ju naturligtvis tråkigt att affärer måste slå igen och även om de har fina saker så har jag inte handlat speciellt ofta där. Ett riktigt fint tyg hittade jag till vårt matrum för några år sedan. Det har stora passionsfruktblommor i mönstret.

Nu köpte jag en massa (15 st) tygprover som passar alldeles utmärkt att använda när vi fotograferar. Och att betala 30 kronor för nästan en meter tyg som kostar mellan 300 och ca 800 kronor metern känns HÄRLIGT! Kanske går jag dit en sväng till innan de stänger helt. Raddan med de olika färgerna tänker jag mig göra lapptäcke av. Kanske blir det en kudde!

I dag har vi lagat mat för nästa nummer av Matmagasinet. Så nu ska jag skriva recepten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar