måndag 19 januari 2009

Äntligen måndag!

Idag ska vi fotografera omslaget till nya boken. I lördags var vi ute på spaning efter ett fint ställe och vi hade tankarna på en gedigen skånsk stenmur, helst vitkalkad men med stora stenar som "tittar" fram. Ja, ni som är bekanta med Skåne vet att sådana förekommer på tex djurstallar. Nåväl, Hans kom att tänka på sina morföräldrars gård i Genarp. Den såldes 2002 till ett par med stora ambitioner och god smak. Vi bestämde oss för att åka dit och som tur var var Sofia hemma. Vi fick först en rundvandring och det är verkligen mycket som har hänt med gården. Ute i undantaget fick jag syn på hönshuset och jag hoppas att det är där vi ska kunna ta en bra bild. Lagom slitet, vackert och ja, det finns faktiskt höns också! Sofia sa att det nog ska kunna gå bra att ha en höna i famnen också ... men vi får väl se om det är rätt "stil".

Jag återkommer!

Ps, Irene påpekade efter att ha läst min blogg att visserligen kanske grönt te är nyttigt, men knappast gott! Och därför skulle jag vilja tipsa om Liptons serie med små triangelpåsar. Det gröna teet är milt och lite fruktigt. Prova det!! Ds

1 kommentar:

  1. Nu är jag också registrerad som din 2:a vän. trodde du inte va?
    I Mac´ens värld är allt så lätt....
    Höns är gott. Kan du inte göra ett recept på det nu när du ändå ska "hålla i en"?
    Kram I

    SvaraRadera