fredag 23 januari 2009

Nytt nummer ute nu!


Nu finns det ett nytt nummer av Matmagasinet. Många goda chokladrecept, men framför allt kan du läsa mitt uppslag på sidorna 48–49. Denna månad gör jag lite nyttigare varianter på pizza.

I dag blir det också lite matlagning och fotografering. Får se om jag kan ta en bild på något gott som inte direkt avslöjar något recept från boken.

Dagen började i alla fall med kaffe och två rostade fullkornsskivor. En med mosad avokado och lite salt och en med min favoritmarmelad. Den är enligt burken sötad endast med druvjuice, så det låter bra i mina öron. Dessutom känner man att den är gjord på äkta frukt och äkta bär till skillnad mot många billiga varianter som mest är en slags sockrig dallrig historia. Jag ska ta en bild på min burk så får ni se. Jag åt också en morot till avokadomackan. Tokigt!? Ja men visst!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar