torsdag 19 maj 2011

Mellis


Jag är morgonmänniska. Går gärna upp tidigt, i alla fall nu på den ljusa delen av året. Vanligtvis går jag upp runt halv 6, för att ha tid till tidningen och frukost. Detta gör också att jag ofta får ett behov av mellanmål på förmiddagen, speciellt nu när jag kommit igång med mina morgonpromenader. Har kört ganska mycket med tjock grekisk yoghurt, men inser att jag inte ska äta för mycket mjölkprodukter. Egentligen. Minns för två år sedan när jag avstått från mjölkprodukter i ett halvår och för första gången faktiskt var nöjd med min vikt. Hm, det är 5 kilo upp sedan dess, och det var just dessa jag gick ner då. Det är inte lätt, men jag tror jag ska försöka vara lite mer konsekvent. Kanske bara lite ost på fredagkvällen? En chokladbit istället för gräddefterrätt?

Här gör jag ett försök med sojayoghurt. Med hallon, hackad mandel, lite kokos. Gott!

2 kommentarer:

  1. Har aldrig riktigt tänkt på att just mjölkprodukterna gör att man inte går ner. Jag har nyligen slutat med mjölk i kaffet (Jag drack mjölk med kaffe, inte tvärtom), mest för laktosens skull. Men jag äter grekisk yoghurt med keso och hallon till frukost.
    Förr åt jag sojayoghurt och det är helt OK. Ska kanske testa att byta ut det, då. När jag har ätit upp det jag köpte igår... :)

    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Men...!! Jag är ju beroende av mozzarella! Äter nästan en om dagen. Det kommer att bli svårt!

    SvaraRadera