måndag 21 juni 2010

Tiden går fort

Redan måndag igen!
Helgen har gått i bröllopets tecken förstås. I fredags satt jag och tittade på konserten från Konserthuset och det var riktigt bra. Det mesta. Dessutom var Hans kusin Pål med i orkestern och då känner vi oss alltid lite extra uppspelta. Han spelade klaviatur och dragspel med den äran, trots att han var här för några veckor sedan och skadade sig i handen när han hjälpte oss med husarbetet!

Mat har det blivit också, i lördags hade vi gäster och vi grillade citronmarinerade kycklingspett. Till det hade vi ugnsbakad zucchini och aubergine + minitomater. Couscous och sås med ceème fraiche och sambal oelek. Egen sallad också. Till efterrätt blev det marängsviss och det är ju inte direkt GI. Men gott någon gång emellanåt! Inga bilder blev det, dock!

I går tog vi det lugnt och sedan åkte vi en sväng på Mossagårdsfestivalen. Mossagården säljer ekologiska frukt- och grönsakslådor vid dörren (eller egentligen utlämningsställe i din närhet ... i Skåne), jag har säkert skrivit om dem innan. Vi fick lyssna på Janne Schaffer och sedan hade det varit roligt om Tomas Di Leva hade kommit i tid. Men eftersom han var försenad så blev det omändringar i programmet och vi fick köra hem. Idag skulle vi ändå försöka komma upp och jobba. Sommarkvällen var ljus och regnfri. Tänk att det är ljust när klockan är halv 11. Ja, det är förstås inget i jämförelse med hur norrlänningarna har det. Men fantastiskt ändå.

Denna vecka blir det planering inför hösten, lite fotografering och sedan en födelsedag på torsdag (min), midsommar på fredag och en födelsedag på söndag (min syster). Lite matbilder ska jag försöka få till!

Bilden nedan är inte tagen i helgen, utan för ca 35 år sedan. En sommardag på stranden i Peru.

2 kommentarer:

  1. wow, häftig bild och så coola bilar, har alltid velat ha en bubbla.
    Verkar som att du har fullt upp.
    Själv får jag inget gjort känns det som, tiden bara rinner iväg. Jag har satt min första omgång flädersaft, två dagar till och sedan kan vi njuta av god flädersaft.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är de häftiga bubblorna! Den organga var vår. Man fattar inte hur vi fick plats. 4 pers. Men när vi åkte långt hade vi takräcke. Den gula var fröken Marianne och magister Ingemars. Och Land Rovern tillhörde sjömansprästen Björn. Detta var sista helgen i Peru innan vi flyttade hem.

    Är flädern redan mogen? Måste ut och kolla!! Haha!

    Kram!

    SvaraRadera