fredag 11 juni 2010

God rest från god middag


I går firade vi lite med entrecôte och tillbehör. Bland annat ett supersmaskigt vitlökssmör, självrört naturligtvis. Sedan hade vi lättkokta morötter med pinjekärnor och ugnbakade grönsaker, dvs zucchini och paprika. De andra åt potatis också, men det hoppade jag. Lite rött vin blev det också.

Vad firade vi då? Ja, i går kändes det som att vi gjort klart senaste boken, som nu är korrad och godkänd. Möjligtvis blir det någon liten korrigering till, men det är så lite så man kan bortse från det!!

I dag till lunch stekte jag upp det som blev kvar av köttbiten och till det rester av grönsakerna. Lyxigt? Ja, men det är ju fredag!

I går hade jag besök av en bloggläsare, gulliga Kasia hade åkt från Malmö för att titta in i min butik. Det var roligt! Så alla ni andra är också välkomna till Nygatan 6 i Svedala. RIng säkrast 0708 40 59 80 eller maila på klara@desser.se eftersom sommarens närvaro är lite osäker.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej Klara!

    Den ekologiska gi-müslin jag köpte i din butik är riktig god och mättande. Kanske en aningen för söt för min del. Har du blandat den själv? Har provat olika hälsomüsli men denna känns mest hälsosam!

    Önskar dig en skön helg!

    Kram, Kasia

    Ps. Så glad jag är efter att ha träffat dig! Köpte nytt nummer av "Matmagasinet" och blev så glad när jag såg din bild där :)

    SvaraRadera
  2. Jag är mycket glad att jag hittat hit! Du skriver om så mycket bra saker här på din blogg. Jag har kikat in flera gånger och jag trivs bra hos dig! Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Tusen TACK Klara för allt ditt jobb och initiativ att hjälpa tusentals behövande människor! Tack för din bok ”Klaras GI-mat” som hjälpte mig själv för några år sedan på resan med min viktkontroll. Den har varit en bas underlag i min matlagning och jag kikar i den ofta fortfarande. Då fick jag hjälp och rätt så bra resultat med! Tyvärr var jag tvungen att avbryta min GI kost på grund av mina andra hälsobekymmer. Nu är jag mycket glad att jag hamnade på din blogg också äntligen. Du gör ett fantastiskt jobb med den. Jag kommer att följa den mycket noggrant och jag är djupt övertygad att jag får mycket bra tips och hjälp under min resa med viktkontroll. Tack snälla och duktiga Klara!

    SvaraRadera
  4. Kasia:
    Ja, müslin har jag gjort själv och receptet är det i Klaras Hälsokokbok. Jag kan hålla med dig om att den kan vara lite mindre söt, men det är honung så då får vi i oss lite nyttigheter också! Kram!

    Beata:
    Tack för dina värmande och uppmuntrande ord! Hoppas att du kommer att trivas här på bloggen och min förhoppning är också att jag ska kunna få tid att skriva intressanta saker som ni alla kan ha nytta av. Kram!

    SvaraRadera