onsdag 5 januari 2011

Gott nytt år ...

... och snart ska det bli bättring på denna blogg!

Har varit mycket kring jul, som för alla. Mycket snö, lite väl mycket för min smak. I alla fall vad det gäller snö här i Skåne. Några dagar innan nyår körde vi uppåt landet. Först till Vänersborg för att övernatta hos min kusin Ulf. Dagen efter vidare mot Dalarna och Kläppen. Där firade vi nyår med vänner. Vi var 7 familjer, sammanlagt 14 vuxna och 14 barn. Vi bodde på pensionat så jag behövde inte laga mat på flera dagar. Ganska skönt faktiskt.

På dagarna var vi i backen. Jag har inte åkt slalom sedan jag provade 3 dagar i Österrike ganska exakt 30 år sedan. Det var en skräckupplevelse då, men nu var det riktigt roligt. Jag har mycket mer koll på min kropp nu, är mer vältränad och vågar mer. Hade en timmes privatlektion och sedan åkte jag galant i gröna backar. Tog mig också ner för en blå backe, dock med hjärtklappning och lite darriga ben.

Sista dagen slog jag svanskotan när jag skulle stiga av sittliften. Jag fastnade i Toras skidor, benen fortsatte framåt och dessutom i en konstig vinkel. Plötsligt gled jag av sittliften och eftersom jag inte hunnit resa på mig så smällde min rumpa rakt ner i det ganska hårda underlaget. Rakt på svanskotan. Det är 3 dagar sedan nu och jag har fortfarande rejält ont. Bilfärden hem var ingen höjdare men det gick. I Göteborg gjorde vi ett stopp och sov över hos Cecilia och Tomas.

Nu är vi hemma igen och idag har vi firat Hanna. Svärmor Hanna Inger, syster Hanna och så Tora Hanna Margareta. I morgon är det dags att stryka socker och de flesta kolhydrater ur menyn. Ska bli ganska skönt!

PS. Min svanskoteskada var dock en bagatell om man jämför med en pappa i sällskapet som trillade så illa att han bröt lårbenshalsen. Färd med sjuktransport till SÖS via Sälen och operation i Mora. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar