fredag 4 november 2011

God "mellanfrukost"


Jag går upp ganska tidigt. Ofta vid halv 6. Detta för att jag tycker om det då jag hinner läsa tidningen, lösa dagens suduko ;-) och förbereda för dotterns färd till skolan om det är vardag och i perioder även mannens frukost och lunchlådor. Perioder då han jobbar väldigt mycket och inte hinner med det själv. Detta innebär att jag väldigt sällan är sugen på ordentlig mättande frukost så tidigt. Men gärna något lite och kaffe förstås. Mackor skulle inte vara några problem, men går fetbort numera. Så då blir det ofta något litet frökex eller två med skinka till exempel. Eller en snabb mandel och ägg-macka. 

Lite senare är det däremot gott att tillaga något som jag håller mig mätt på lite längre. Det innebär en sådan här tallrik kanske vid halv 10 efter morgonpromenad. Sedan kan jag jobba fram till 2-3 och då äta en lunch med t.ex. lax och grönsaker. Detta innebär att jag inte behöver något mellanmål på eftermiddagen utan äter sedan middag med familjen vid 6-7.



I dag åt jag stekt lax med stekt purjo + rödlök. Under detta ligger det rucolasallad och runt finns lättkokt brocolli. Blev oerhört sugen på sweetchilisås, så det fick bli lite ovanpå! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar