tisdag 27 september 2011

Hela gårdagen


Frukost: 2 ägg ihopvispat med ca 1/2 dl malen mandel. Stek i rikligt med kokosfett. Extra lyx denna morgon var skivade jordgubbar som var kvar från lördagens fotografering. Tur för mig att de inte var så söta! Mest på grund av att Tora inte åt upp dem!


Lunch: rucolasallad med stekta laxbitar. Till det smulad chèvre, några klickar paprikaröra som jag fått av mina grannar som är från Balkan. Några tomater från trädgården och rostad mandel. SÅÅÅÅ gott!


I fredags gjorde jag zucchinipaj av det som jag tror är sista zucchinin från kolonin. Den har varit bra att ha lite i helgen och sedan till Hans matlådor. Till detta rucola, paprikaröran och en bit brie och lite morot. Smidigt, enkelt, mättande och GOTT!

På eftermiddagen åt jag 2 rutor mörk choklad och lite mandel till mitt kaffe, men annars var detta gårdagens intag och jag var mätt hela dagen.

1 kommentar:

  1. Nu blev jag så hungrig.
    Det blir nog wok här hemma måste rensa lite i kylen. Spara dina goda tips så jag vet vad jag ska handla.
    Ha en bra helg

    SvaraRadera