tisdag 13 september 2011

Fråga


Jenny undrade vad jag tyckte var bättre med LCHF än GI. Så här svarade jag henne:

GI är toppen, men LCHF är för mig snäppet bättre. Mycket p.g.a. att jag mår ännu bättre om jag utesluter gluten, något som i princip inte finns i LCHF. Jag märker att min mage blir bättre utan gluten. Framför allt vissa genanta problem (i reklamen går vissa och gnider sig mot träd till exempel. Fine, men kan använda läkemedel, men det är ännu bättre när man kan justera det med kosten tycker jag) Däremot äter jag som du säger inte så mycket mjölkprodukter för att huden blir sämre men det blir lite grann. Smör går bra, get- och fårost funkar. Annars oliv- och rapsolja, avokado, oliver, fet fisk, nötter, frön m.m. Jag tror dock inte att jag äter så mycket fett som vissa inom LCHF. Jag tycker man får anpassa det till sina egna behov. Jag äter lite baljväxter och rotfrukter till exempel.

Bilden är från nya boken. Ugnsbakad sill med blomkålsmos och paprikasås. Foto Hans Desser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar