måndag 8 augusti 2011

Hårda bandage!



Fick lite skrämselhicka när jag ställde mig på vågen i morse. Suck att jag ska ha så lätt för att lägga på mig. Sommaren är ganska kämpig vad det gäller vikten tycker jag, med alla träffar, grillmiddagar och småresor. Vad är då mitt största problem, vad äter jag som jag inte borde? Jag tror att det har blivit lite för många avsteg från lågkolhydrat + lite mycket vin + för lite motion eller rörelse överhuvudtaget. Samtidigt känner jag att kanske är det också åldern som börjar ta ut sin rätt. Jag fyllde ju 45 på midsommarafton och tycker nog att kroppen beter sig lite annorlunda. Mer extrakilon av sådant som jag inte reagerade så mycket på innan. Dags att tänka om och vara lite mer sträng!!!

Till lunch blev det jordärtskockssoppa med kokosmjölk. Hans har odlat själv så jag skalade, kokade, mixade med kokosmjölk, blandade ner salt, peppar, lite vinäger, pressad citron. Vid servering tog jag lite torkad dill på och lite dillfrön. Jordärtskocka innehåller visserligen 14 % kolhydrater men eftersom det ofta är en liten mängd vi får i oss i en portion soppa så må det vara hänt. Till det hade jag gjort små biffar (nötfärs, några matskedar olja, riven vitlök, salt och peppar) och en sallad med zucchini och rödkål. Till det dressing och lite rostade frön.

I dag blir det lite motion eftersom vi passar en hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar