tisdag 31 augusti 2010

Kycklinggryta med sallad


Fräs kycklingbitar, jag hade kycklinglårfilé. Krydda med salt, peppar och curry. Gärna hackad lök i det hela vid fräsningen, men jag brukar ju ta lökpulver eftersom dottern inte gillar stekt lök ännu. Vitlök kan man ha i också. Créme fraiche tog jag i och sedan åt jag med sallad + rödlök och lite bönor. Jag älskar lök. Dottern hade potatis också.


I går åt vi köttfärssås med ugnsbakade grönsaker. Vi har fortfarande massor av grönsaker på kolonin och i går skar jag upp zucchini, lök, små tomater i halvor och vitkål (köpt) och la allt i en långpanna. På med olivolja, salt och vinäger och sedan fick det stå i ugnen tills det var mjukt. Det skötte sig själv och jag slapp stå och fräsa. Dessutom tror jag att det blev saftigare på detta vis. Dottern åt spagetti också men jag nöjde mig med köttfärs, grönsaker och riven parmesanost på toppen.

1 kommentar:

  1. Såg väldigt gott ut! Curry är himla gott :-)

    http://operationhalsa.blogspot.com

    SvaraRadera