tisdag 31 augusti 2010

Förra veckans resa


I torsdags åkte jag tidigt till Stockholm med tåget. Det var dags för pressen att lyssna på Norstedts författare när vi presenterade höstens matböcker. Det är alltid lite spänt innan för min del, men det gick bra. Fick bland annat träffa Jan Hedh, Malou von Sivers och Danyel Couet.

Så här såg föresten min matsäck till tågresan ut. Två kokta ägg, en avokado (+salt, kniv, sked), majonäs, groddar, grov macka med ost och spansk korv av salamityp. Klockan är här 5 på morgonen, så ljuset är inte det bästa! Men en bra lunch är det.

På kvällen var jag på Urban Deli på Nytorget med två vänner. Det var trevligt och vi åt charkbricka och drack rödvin. Som man gör på söder helt enkelt. Jag bodde på Sjöfartshotellet på Katarinavägen och hade utsikt över Gröna Lund på andra sidan vattnet. Vädret var mestadels vackert. En trevlig vistelse i mitt 90-tals hemstad.

1 kommentar:

  1. Vad fint att du har lyckats äta nyttigt även under tågresan! Att äta rätt under resan tycker jag är oftast svårt. Det bli oftast tveksamma snabba lösningar men du visar att det går om man är envis nog :)

    SvaraRadera