lördag 3 december 2011

Har någon sett min kamerasladd?

Ja, kära nån, är det något som har en tendens att försvinna här hemma så är det min kamerasladd. Nu har jag inte hunnit ta så många bilder sedan sist, men det hade ju varit trevligt med någon uppdatering!

Senaste veckan har Hans och jag börjat bygga om i köket. Eller egentligen kan man kanske kalla det "fylla ut" eftersom vi bygger mer arbetsbänkar, en vask till och en plats för spis och ugn. Detta för att kunna ha två gäng som lagar mat på mina matlagningskurser och för att ha mer plats när jag själv lagar mat.

Tanken är också att laga mat till andra i större skala. Och då behövs det plats och bekvämlighet.

Det går så sakteliga framåt, men just nu är det lite kaos. Dessutom är vi i ett läge där jag inte kan göra så mycket utan det är Hans som spikar socklar för att sätta upp skåpen. Jag känner mig i det här läget ganska tafatt och längtar till det är dags att kakla. Det är jag bra på!


Matlagningen har blivit lite snabb och oinspirerad denna vecka också. Helt ok ur LCHF-synpunkt, men inte mycket att skryta med här. Så här ful men mättande kan den till exempel se ut. Observera att det hela ska stekas lite till eftersom det fortfarande ligger i stekpannan!

Jag hör av mig snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar