söndag 27 november 2011

Redan första advent!


Hoppas att ni får en skön söndag! Här blåser det och ska så fortsätta. Vi får se om det blir någon kommers på julmarknaden idag. Jag ska dit med mina smycken och en del kokböcker som jag har kvar i mitt lager. Laddar upp med kokospannkakor.

Idag kommer en lite ny variant. Har ätit det varje morgon nu i över en vecka och för det mesta håller jag mig mätt i 6 timmar på detta!!


Kokospannkakor igen:

2 ägg
2 msk kokosmjöl
1/2 msk fiberhusk
lite kardemumma
lite vaniljpulver

rikligt med kokosfett att steka i


Vispa ihop allt och låt det svälla ca 10 minuter. Stek i kokosfett på medelvärme. Det brukra bli 3-4 pannkakor av detta. För att det hela ska gå lite fortare har jag två stekpannor på gång samtidigt! 

2 kommentarer:

  1. Vad gott med kokospannkakor. Jag ska göra en variant i helgen, kanske ska testa lite kardemumma i, det lät ju jättegott. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en sak som jag inte tröttnat på ännu! Och mycket lättare att äta på morgonen än äggröra eller omelett. Det har jag lite svårt med för tidigt på morgonen!

    SvaraRadera