tisdag 27 januari 2009

Lite hängig



Ja, idag och igår har jag känt mig lite svag. Ont i halsen, lite, och en smula frusen. Men lunch fick det bli, en grönsakssoppa. Först gick jag ner för trappan, sedan hackade jag en röd lök och ett gäng champinjoner. Jag fräste dem i olivolja, i en stor kastrull, och tillsatte vatten. Sedan skar jag ett savoykålhuvud i strimlor och la i det i grytan. Fyllde på med ännu lite mer vatten så att det mesta kom under ytan. Jag kryddade med lantbuljong och salt. Eftersom jag inte tyckte att det smakade så mycket ändå piffade jag upp det hela med några strimlade soltorkade tomater och flagad mandel. Man skulle nog kunna skoja till det ännu mer, med smulad fetaost eller lite grädde. Men jag hade inte det hemma.

Nu ska jag fortsätta läsa "Den hemlige kocken". Hemsk läsning, men jag rekommenderar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar