tisdag 20 januari 2009

Första bilden!



Halleluja, nu har jag fört över bilderna från kameran till datorn. Ett litet steg för mänskligheten men en stort steg för mig. Och detta är lunchen som jag fortfarande känner mig mätt av.

Bulgursallad med svartrot och frön
2 personer

kokt bulgur
ett paket svartrot
1 dl rostade pinjenötter
lite blandade saker:
ljusa russin, gojibär, torkade tranbär
pumpakärneolja
pressad citron
salt och peppar

Ja, skala och dela svartrötterna och lägg dem genast i kallt vatten. Vattnet ska helst ha rikligt med pressad citron i sig eftersom svartrötter mörknar snabbt. Koka sedan upp citronvattnet och låt koka till al dente, det samma gäller morötterna som du serverar till. Blanda de kokta svartrötterna med bulgur. Min var över sedan en innan så jag värmde den lite i mikron först. Häll på någon god olja och smaka av med salt och peppar. Toppa med frön och bär. Och så parmaskinkan till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar