torsdag 31 december 2009

Supersallad



I kväll hade vi barnfritt och jag gjorde en god sallad till Hans önskade fläskkotlett. Det ni ser i skålen är rödlök, päron, kalamataoliver utan kärnor, avokado. Sedan blev det spröd sallad som hette Lollo Biondo och vitlöksstekta små champinjoner. Superfräscht men ändå jättegott efter julens mat.

Jag hade en ganska lugn matjul eftersom jag lyckades bli magsjuk natten innan julafton. Det gick över ganska fort och julafton blev inte lidande alltför mycket trots allt. Kunde varit värre. Ingen annan verkar ha blivit smittad heller så kanske var det något jag fått i mig via maten. Jag fick ligga på sängen ganska mycket hemma hos svärmor – inte helt dumt emellanåt heller ...

Nu hoppas jag att ni alla får ett riktigt trivsamt nyårsfirande i morgon. Jag ska försöka fotografera lite. Har både lunch och middag att ta hand om, även om kvällen blir knytis. Och i alla fall på dagen kanske bilderna blir lite bättre än de blev i kväll!

Oj, det är faktiskt redan nyårsafton! Kram!

1 kommentar:

  1. trevlig blog. Kommer att kolla in hos dej, kanske blir tipsad om "nåt" gott att äta, efter all julmat. Kram sytanten

    SvaraRadera