tisdag 15 december 2009

Snart är det jul!


Ja, det har väl inte undgått någon antar jag. Jag börjar så smått tänka på julmaten och vad jag ska ta med till svärföräldrarna på julafton. Vårt rullande schema har i år stannat på farmor och farfar. Jag burkar alltid ansvara för sillen och laxen eftersom det är mina favoriter på julbordet. Sedan kan det bli en liten plats kvar till skinka och helst grönkål och en god sallad. Mina föräldrar som härstammar från Blekinge måste ha rödkål och svärföräldrarna som är skåningar gör brunkål. Alla får sitt alltså eftersom vi firar tillsammans.

Idag gjorde jag ett rödkålsfräs med salt, peppar och vit balsamvinäger. Till det kokt broccoli, morötter, avokado och en god skinka som är direktimporterad från Spanien av vännen Åsa. Allt var mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar