lördag 23 oktober 2010

Soppa och lax


Häromdagen var Camilla här. Vi har ett projekt tillsammans som vi hoppas ska bli verklighet. Till lunch åt vi morotssoppa med chili och kokosmjölk. Jag kokar ett par hundra gram morötter i bitar. När det är mjukt häller jag av en del av vattnet, tillsätter kokosmjölk och mixar. Smakar av med salt, peppar, chiliflakes, lite vinäger. Kanske behöver man tillsätta lite av kokvattnet igen, så spara det gärna. Ovanpå hade vi lite smulat fullkornsbröd som jag stekte i olivolja tillsammans med pumpakärnor. De är inte med på bild.

Dagen efter kunde jag njuta soppan igen och till det åt jag lite stekt lax. Köpte en hel lax som jag fick filéa, inte det enklaste vill jag lova. Men man måste ju prova. En del har jag fryst in och en del ska vi äta i morgon.

Hoppa satt ni får en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Tack för en inspirerande blogg! Jag ska nu påbörja en LCHF diet, o jag kommer dagligen att kolla din blogg för att få inspiration till matlagningen :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Hoppas du kommer att få inspiration här. Jag försöker uppdatera ett par gånger i veckan i alla fall!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, den var god!

    Köpte Aftonbladets bilaga igår och såg bilderna från matlagningskursen, det såg mysigt ut med alla flitiga matlagare.

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera