torsdag 30 juli 2009

Hamburgerbuffé




I tisdags var Lotta och Tom här med sina barn Viktor och Ebba. Vi grillade hamburgare (nötfärs, riven vitlök, salt och peppar) och åt med valfritt tillbehör. Jag bakade eget bröd men det är ju inget som ni läsare ska intressera er för. Och som ni ser på min tallrik så hoppade jag över det. Men ska jag vara ärlig så smakade jag en halv innan jag gick och la mig. Nybakat och därtill hembakat bröd kan vara vansinnigt gott ibland. Men bara ibland!

Nåväl, tillbaka till buffén. Hummus på kikärtor, citronsaft, olivolja, salt, peppar, spiskummin. Ugnsrostade morötter med olivolja och hel nystött spiskummin + salt och peppar. Rucola, rostade pinjenötter, kokta rödbetor med vinägrett, rödlöksringar och en klick hamburgerdressing. Det hela blev flexibelt och gott!!!

2 kommentarer:

  1. Doften av nybakat färskt bröd är svår att motstå! :)

    SvaraRadera
  2. Ja man får verkligen stålsätta sig ...!! Men när jag vet vad den gör med min kropp, dvs att jag går upp i vikt och emellanåt t.o.m. får magkatarr av vitt bröd så är det inte så svårt att äta det väääääääldigt sällan.

    SvaraRadera