tisdag 28 juli 2009

Dagen efter



Jag vet inte om det är väderomslag eller bara rödvinet som gjorde att jag hade ont i huvudet på måndagen ...

Efter Toras simskola på eftermiddagen gjorde jag en passande måltid för en dag som denna. Jag stekte rågbröd i olivolja och toppade med löksill och rödlök. Till huvudrätt blev det för ovanlighetens skull pasta med tomatsås. Det är inte ofta jag äter pasta nu för tiden, men någon gång ibland och inte i för stor portion verkar fungera. Tomatsåsen gjorde jag med cocktailtomater på burk, hackad rödlök och mycket vitlök. Kokta majskorn och rikligt med svartpeppar till serveringen.

Vatten att dricka!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du är tillbaka igen.
    Måste få fråga dig vad du hittar cocktailtomater på burk för jag har inte lyckats hitta det någonstans.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej själv!
    Ja, det har varit ganska datorlöst på semestern, i alla fall internetlöst. I min ICA Supermarket har de ibland denna sort. Det är Mutti som är märket. Jag ska ta en bild så får du se.

    Kram

    SvaraRadera