onsdag 16 mars 2011

nämen, biff och bea igen!?


Jag har faktiskt ätit en del annat sedan sist, men det har varit lite ont om tid för fotografering och uppdatering av bloggen, tyvärr. I dag gjorde jag åter biffar, smaksatta med fransk senap och mycket lök. Till detta kokta rödbetor med smör och salt. Jag skar rödbetan i små tärningar så att det skulle gå lite fortare med kokningen. När det var färdigkokt hällde jag av vattnet och rörde ner en klick smör. Lite salt på det.

I morgon är det matlagningskurs så i dag ska jag sammanställa recepten och förbereda en del praktiska saker.

Hoppas ni mår bra i vårsolen!

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på rödbetor...jag som precis ätit lunch. Rödbetor som fått ligga i olivolja och balsamvinäger och till det fetaost är en av mina favoriter just nu.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, tänk sedan när de nya rödbetorna kommer. För de är lite smaklösa så här års. Snart, snart!

    SvaraRadera
  3. Man kan aldrig få för mycket biff och bea. Framförallt om du slår bean själv. Ser som vanligt gott ut.

    SvaraRadera