torsdag 10 mars 2011

En lunch att bli glad av!


I går stekte jag biffar av kalvkött och avnjöt med groddar, bearnaissås, avokado och lite rödlök. Kalvfärsen blandade jag med vispgrädde (kanske 1/2 dl till 500 g), salt, peppar, en halv rödlök finhackad och förstekt i en stor klick smör. Jag tyckte det var lagom med en biff av de fyra jag formade av 500 g färs. Lite senare (i ett obevakat ögonblick ...) åt maken upp de andra tre till lunch. Måste säga att jag blev lite förvånad, men så goda var alltså dessa biffar. Hade sett fram emot en likadan lunch idag, men det blir alltså inget med det.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att jag hittade din blogg, jag är ny på GI och kör just nu Rivstarten... jag kommer följa din blogg mycket noga och låta mig inspireras... har ju dessutom några av dina böcker... eftersom jag älskar att baka så tycker jag mycket om din bok "Klaras GI-desserter"

    SvaraRadera
  2. Kalvfärs med vispgrädde i är såååå gott - och den här bloggen skulle jag ju inte öppnat när det börjar dra ihop sig till lunch!
    /Lena

    SvaraRadera