måndag 7 mars 2011

Solen skiner!

I dag är det strålande sol här i Skåne och det känns verkligen skönt. Ja, vi hade fint väder hela helgen men eftersom jag satt i skolbänken så hade jag inte mycket glädje av det. Å andra sidan har jag så roligt i "skolan" så det gör inte så mycket. Mer än att man skulle behöva ta måndag och tisdag ledigt. Nåväl, det blir väl inte så mycket med det antar jag. Om inte annat måste jag plugga till tentan om knappt två veckor.

En hel del god mat har det blivit, ibland snabbt och enkelt, och ibland lite mer möda nedlagd.

Snabblunch. Två stekta ägg med ost och skinka emellan. Rucola, avokado och solrosfrön.


Köttfärssås med rucola och avokado.


Färdig hamburgare finns i vår icabutik i kyldisken. Mindre tillsatser, i princip kött, salt och peppar. Lite potatisflingor men det kan vi stå ut med tycker jag när det är så snabbt och enkelt. Kokt sparris, en liten bresaola-rulle med chèvre från en fotografering och så bearnaissås till det. Mumma!


Snabb och god soppa på broccoli. Koka, mixa och smaka av med salt och peppar. Smulad feta och kokt ägg till det.


Nötfärsbiffar med en mustig tomatsås till. Kanske lite för lite fett i sammanhanget, men det är inte alltid jag känner att jag "behöver" det för sakens skull. Jag kan ta en ostbit till i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar