onsdag 11 februari 2009

Frukost ... i det vita


Ja, snön formligen vräker ner. Till glädje för alla barn. Själv tycker jag faktiskt att det är ganska onödigt, men jag får väl vara glad för dotterns skull. Och idag som vi ska köra till Lund och gratulera Sophie (hipp, hipp, hurra!). Vi får hoppas att de hinner köra ordentligt med plogbilar och saltmaskiner.

Nu har jag hunnit med frukost och ska sedan arbeta! Frukosten i dag består av sojayoghurt med pumpakärnor och lite russin. Två surdegsskivor (fullkornsråg) med en ny favoritmarmelad nämligen hallon-granatäpple. Till det en avokado med lite salt och en morot.

Jag har slutat med mjölkprodukter, p.g.a. hudproblem jag haft sedan Tora föddes. Har ätit medicin i många år men inget hjälper mer än under behandlingen. Av en slump läste jag att mjölkprotein kan ge eksem, finnar (bölder) och hudrodnader. Slutade med mjölkprodukter för en månad sedan och jag är redan i princip helt bra. Har väl fått i mig mjölkprotein någon gång sedan dess, men för mig har det inte varit svårt att avstå. Med tanke på mina problem med "vuxenaknen" så är det värt det. Goda ostar saknar jag, men det är möjligt att jag försöker återinföra vissa saker i små doser för att kontrollera vad som är värst.

Därför äter jag lite mer frukt och lite mer fullkornsbröd, för att få lite mer variation. Men jag har faktiskt gått ner nästan 3 kilo på detta också. Kanske blir det en ny "metod", haha! "Klara-metoden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar