fredag 7 oktober 2011

Sluttampen ...

... på nya boken är det nu, så därför lite ovanligt glest på bloggen. Hoppas att ni har överseende! Snart ska nya boken på tryck och det är sista finslipningen med recept och utseendet på bilderna.

Mat blir det ju ändå här i mitt kök och emellanåt tar jag en bild. Som sedan tyvärr blir liggande på datorn. Här kommer en liten kavalkad!


Skivad karre med stekt lök och stekt halloumi. Det går bra att steka löken och osten samtidigt om du har en stor stekpanna. Till det en paprikainläggning med lite sting.


Karren gjorde jag på låg värme i ugnen. 100° ungefär i 3-4 timmar. Kolla så att den är genomstekt för det beror naturligtvis på storlek på köttbiten och exakt temperatur på ugnen. Rivet apelsinskal, rödlök, vitlök i ett foliepaket. Det blev saftigt och gott.


Förra fredagens lyxrätt. Entrecote med hemmagjord bearnaisesås och lättkokt sparris från Peru. Inte närodlat men eftersom jag bott tre år i Peru gillar jag känslan att äta något som är odlat där. ;-)


Stekt lax under ett täcke av fräst paprika och lök. Jag har dille på stekt lök för tillfället! Smulad fetaost, lite basilika och den starka paprikaröran som snart är slut! 

Hoppas att ni alla får en härlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar