fredag 22 januari 2010

Känner mig rik


Har inför fotografering av nästa Matmagasinet handlat goda ingredienser. Mmmm, då känner jag mig alltid rik och tillfreds. På bilden ser ni torkade blåbär, torkade tranbär och lite olika kryddor och dessutom färsk ingefära. Jag älskar färsk ingefära i mat, och jag är väldigt förtjust i den japanska inlagda garin. Kan plocka direkt ur burken, lite sött är det, men det blir ju inga stora mängder så det är säkert ingen fara. Dessutom är det nyttigt. Kanske är det därför jag är så frisk nu för tiden. Grönsaker, ingefära, vitlök, avokado, mandel och frön och lax är ju mina basvaror. Nu kommer jag kanske att få sota för detta uttalande, brukar vara så att man blir förkyld om man börjar tänka på att det var länge sedan ...

2 kommentarer:

  1. Vilka godsaker du har hemma!
    Jag gillar också ingefära, var och åt sushi till lunch idag och njöt verkligen av garin. Jag köpte hem en burk från ICA för ett tag sedan men den var inte alls lika god som den som de har på sushirestaurangerna.

    Visst är det skumt med svininfluensavaccinet, jag var speedad i ett dygn efter att jag fick min, kunde inte sova och kroppen gick på högvarv - funderade ett tag på om de gett mig fel spruta, fast stockholmska pratade jag inte...

    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, det var tur att du inte började tala stockholmska!

    Jag hittade en gari på Coop forum på hyllan för invandrarmat. Bara massa japanska tecken. Den var supergod. Se om du hittar annat än Blue dragon eller vad det nu brukar vara.

    En skön helg till dig med!

    SvaraRadera