måndag 26 oktober 2009

Laxburgare


I nya boken ska jag ha med en laxburgare. Det är enkelt att göra och lite omväxling till alla laxfiléer man sätter i sig ... eller?
Mixa ca 140 g laxkött per person tillsammans med ägg. 1 ägg per 500 g är lagom, det är inte så noga. Tillsätt salt och peppar och gärna lite färska örter. Mixa slätt och forma till biffar. Stek i olivolja och smör eller något av det. Ca 2 minuter på varje sida. Jag har köpt en ny grillpanna i teflon så det var lätt att få till snygga grillränder. Till detta hade jag vitkålssallad, avokadomos, morotsstavar och rucolasallad.

3 kommentarer:

  1. Låter gott som omväxling mot laxfilé lagad i ugnen.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lax- och fiskburgare är klart underskattat. Jag kör ett recept med lax i mixern där jag dessutom har i lite dijon senap! Så gott! Lycka till med nya boken!

    SvaraRadera
  3. Annika: dijonsenap låter smaskens! Kanske snor det receptet också! ;-)

    SvaraRadera